Skip links

La Trobada de Teatre Jove arriba a les aules en format online

Share

La iniciativa teatral es reinventa en la seua versió més digital per a dur a terme la seua huitena edició a València, Castelló i Alacant

El projecte de la Trobada de Teatre Jove continua obrint-se pas a les aules dels instituts valencians adoptant, per segon any consecutiu, un format de trobada en línia. Els dies 12, 19 i 26 de maig tindran lloc les trobades virtuals per a l’alumnat de València, Castelló i Alacant, respectivament.

La idea darrere de la Trobada és permetre la trobada de joves alumnes i dels seus professors i professores que creen i que munten espectacles en els seus centres, que gaudeixen del teatre i es formen mitjançant les arts escèniques en el sentit més ampli (dansa, música, plàstica, teatre, expressió corporal), per a exhibir les seues performances; formar-se en tallers amb professionals de les arts escèniques i la pedagogia; i per a conéixer i conviure amb altres persones que viuen el teatre en l’educació secundària.

El projecte, que va nàixer en 2014 des del nostre equip de la mà amb el Màster en Teatre Aplicat, compta ja amb 7 edicions a la seua esquena, les 3 últimes en col·laboració amb l’Institut Valencià de Joventut (IVAJ) a través del programa Carnet Jove i que van poder estendre’s als territoris de Castelló i Alacant coordinats al costat de Teatre de Caixó i Proyectos Teentheatre.

En aquesta huitena edició, i malgrat les restriccions derivades de la pandèmia, la iniciativa teatral continua amb la seua necessitat d’oferir experiències escèniques que es consoliden com a font de coneixement i enriquiment personal per a joves i adolescents. Des de la coordinació de la Trobada vam decidir convertir les mesures de distanciament i mobilitat en una oportunitat per a digitalitzar el projecte i llançar un lloc web on tota l’activitat poguera quedar registrada, habilitant també recursos didàctics disponibles gratuïts per al professorat.

Maribel Bayona, la nostra co-directora i una de les coordinadores del projecte de la Trobada afirma que, malgrat a les dificultats derivades de la pandèmia, “estem contents perquè hem pogut traure endavant l’edició, cosa que no hauria sigut possible sense la implicació dels professors que especialment enguany han tingut la valentia de continuar fent teatre a les aules”.

Així, la Trobada de Teatre Jove es dividirà enguany en 3 trobades digitals, cadascuna amb 3 centres educatius participants de València, Castelló i Alacant. Cada jornada comptarà amb aproximadament 70 alumnes, que actuaran com a exhibidors de les seues pròpies creacions en format audiovisual, registrades per un equip de professionals de l’audiovisual que ha acudit als seus centres prèviament per a realitzar la jornada de gravació, al costat dels altres dos centres que acudiran també com a públic i exhibidors. Durant la jornada, els tres centres dialogaran sobre els seus processos creatius a través de dinàmiques en les quals l’alumnat serà el protagonista.

Encara que la versió digital del projecte li fa perdre alguns elements de la trobada física com la mescla entre alumnat de diferents centres i l’esperit festiu propi de les anteriors edicions, Bayona ha pogut comprovar durant les gravacions de les peces “la implicació d’alumnes i professors i el gran benefici que suposa integrar el teatre en l’educació com a eina educativa poderosa, no sols per a generar nous usuaris culturals empoderats amb la seua mirada i pensament crític sobre l’art i la societat que els envolta, sinó per a aprendre i experimentar valors essencials com l’empatia, la col·laboració, el treball en equip, l’escolta, la generositat…”.

Els centres que participen de la província de València són el Col·legi Mare de Déu de l’Olivar (Alaquàs), Escola Els Carolines (Picassent) i IES Sedaví (València). En el cas de Castelló es tracta de l’IES Bovalar (en col·laboració amb la Residència Savia) (Castelló), IES Miquel Peris (Grau de Castelló) i IES Violant de Casalduch (Benicàssim). Finalment de la província d’Alacant els centres participants són Nuestra Señora del Carmen (Elx), IES Les Fonts (Villena) i IES María Blasco (Sant Vicent del Raspeig). La nova modalitat virtual permet en aquest cas que qualsevol, fins i tot les famílies, puguen accedir als espectacles a través del repositori disponible al lloc web

Leave a comment

This website uses cookies to improve your web experience.
explorar
llisca